Gaurkoan, Kukuka antzerki eta
dantza eskolari buruz hitz egingo dizuet bertako irakasle naizen heinean .
Erakunde honen sorrera Zabaleta auzoan kokatzen da, duela hamabost bat urte, haurrak antzerkiaren
mundura hurbiltzeko eta eskolaz gainera
haiei beste hezkuntza mota bat emateko asmoz.
Proiektu honetan azpimarragarria da Joxe Mari
Agirretxeren lana, denok ¨Porrotx¨ moduan ezagutzen duguna, eta auzoko beste hainbat kiderena ere. Hasiera
batean, soilik auzokoak ginen proiektu honetako partaide, eta adin ezberdinetako haurrak biltzen ginen
ostiralero auzoko garajeren batean. Herrian ez genuen horrelako ekintzarik egiteko
aukerarik izan ordurarte. Gainera, proiektu honi esker Pirritx, Porrotx eta Mari
Mototsen hainbat film eta jardunaldietan parte hartzeko aukera sortatu
zitzaigun, hala nola, Katxiporreta
antzezlanean, Piraten Altxorra filmean, irrien laguna diskoan, eta abar.
Urteen poderioz, auzo txiki baten proiektua hazten
joan zen eta azkenean herri osora zabaltzeko beharra ikusi zen. Horrela, Kukuka
antzerki eskola sortu eta bi urtetara dantza garaikidearen mundua barneratu zen erakunde honetara Maider
Oiartzabalen eskutik. Esan beharra dago,
izugarrizko arrakasta izan zuela, eta hala duela gaur egun ere. Egia da, gastu
asko eskatzen duela horrelako erakunde bat sortzeak eta gainera estatuak ez
duela askorik laguntzen, baina, lan taldean arituz gero eta benetan sinestuz
gero edozer lor daitekeela frogatzen du Kukukak.
Txikitatik bertako partaide izan naizenetik, iruditzen
zait horrelako jarduerek haur baten heziketan pisu handia duela, bertan eskolan
lantzen ez diren hainbat aspektu lantzen direlako, pertsonen arteko harremana
adibidez.Bertan, haurrek beren klase kideez gainera beste haurrekin egoteko aukera daukate.
Gainera, sormena ere lantzen da,eta jende aurrean aritzera ohitzen dira gazteak.
Gorputz komunikazioa, sentimenduak helarazten,lotsa kentzen, gorputzaren malgutasuna
hobetzen eta musika, denbora eta
espazioaren arteko harremana lantzen ikasten dute, halaber.
Horretaz gain, nabarmenduko nuke
horrelako ekintzekin nahiz eta astean ordubete izan, haurrak bera izateko aukera
izaten duela. Eskolan, aulki batean eserita egon behar dute ia bost orduz eta
errealitatetik ateratzeko aukera ona izaten da antzerki edo dantza garaikideko klase
bat.
Herri askotan egoten dira
horrelako ekintzak egiteko erakundeak eta irakasle izango garenez iruditzen
zait horrelako jardunak egitera bultzatu beharko genituzkeela haurrak. Ahal
dugun heinean ere, klaseetan ere landu genitzake. Baina, horretarako gure
esperientzia beharrezkoa da.
Bukatzeko esan nahi dut, hau
guztia antzerkiko irakasle baten ikuspuntua besterik ez dela. Beste hainbat eskolaz
kanpoko ekintza ere oso garrantzitsuak iruditzen zaizkit, baina, pisu handiagoa
emango nioke artearen ingurukoei. Izan ere, kirolezko jarduerak normalean
konpetitibo izatera bultzatzen dute haurra eta ez bere barrua ezagutzera.
bertan eskolan lantzen ez diren hainbat aspektu lantzen direlako idatzi duzu; argi utzi duzu horren garrantzia eta zenbat ikasi duzun; Jone andereñoren doaietariko bat badakizu zein izan litekeen? Bere ikasleek esatea eskolan ere lantzen dituztela beste batzuk landu ez dituzten aspektu eta balio. Jakina, zure bidea da hori nola txertatu LHko irakaslearen izaeran.
ErantzunEzabatuBideook ikusten ditudan hurrengoan zehatz begiratuko dut ea topatu ahal zaitudan!